بهترين بازي هاي سال 2021

در اين سايت در مورئ با تجريبياتم در مورد با بازي هايي كه مي كنم مي نويسم

بهترين بازي هاي سال 2021

۹ بازديد

شايد بهتر از ما بدونيد كه كدام بازي بهترين جزو بهترين بازي هاي سال 2021 بود. اگر خوره بازي هاي كامپيوتري باشيد قطعا با بازي هايي كه در اين مقاله مي خواهيم معرفي كنيم، مي دانيد كه جزو بهترين بازي سال 2021 هستند. در اين مقاله از سايت ديجيكالا قرار هست كه اين مورد رو بررسي كنيم.

بلاگ رسمي پلي‌استيشن اخيرا نظرسنجي‌هايي در رابطه بهترين‌هاي صنعت بازي‌هاي ويديويي در سال ۲۰۲۱ برگزار كرده بود. حال با آغاز سال جديد ميلادي و بسته شدن نظرسنجي‌ها و شمارش آراء، برندگان بازي سال ۲۰۲۱ از ديدگاه گيمرهاي كنسول پلي‌استيشن مشخص شده است. حضور گسترده‌ي بازيكنان در اين نظرسنجي‌ها باعث شده بود تا شاهد رقابت جذابي بين نامزدها باشيم. در ادامه ليست برندگان آمده است.

بهترين شخصيت جديد

ليدي ديميترسك

ليدي ديميترسك | رزيدنت اويل ويلج

آلسينا ديميترسكو ساير نامزدها را در يكي از محبوب‌ترين دسته‌بندي‌هاي امسال تحت‌الشعاع قرار داد. ديميترسكو يكي از آنتاگونيست‌هاي بازي رزيدنت ايول ۸ و اربات يك قلعه‌ي بزرگ در دهكده‌ي بازي است كه در خدمت مادر ميراندا به يكي از موانع اصلي ايتان وينترز تبديل مي‌شود. او با يك سري از قتل‌هايي كه به چندين دهه قبل برمي‌گردد، ارتباط داشته و رئيس خانواده ديميترسكو است. از فرزندان او مي‌توان به بلا، كاساندرا و دانيلا ديميترسكو اشاره كرد. از تعقيب بازيكنان در راهروهاي خانه‌ي مجللش گرفته تا آسيب زدن به آن‌ها با ناخن‌هاي پنجه‌مانندش، حضور او فراموش‌نشدني است. گفتني است كه صداپيشگي او توسط مگي رابرتسون انجام شده است. در ادامه اسامي ديگر نامزدها آمده است.

ريوت | Ratchet & Clank: Rift Apart

تنزو | Ghost of Tsushima Director’s Cut

الكس چن | Life is Strange: True Colors

بهترين داستان

رزيدنت اويل ويلج

بهترين داستان

رزيدنت اويل ويلج (Resident Evil Village)

از اقامتگاه كپك‌زده‌ي خانواده‌ي بيكر گرفته تا زمين‌هاي نحس اطراف قلعه‌ي ديميترسك، انگار ايتان وينترز نمي‌تواند زندگي خوب و خوشي داشته باشد. داستان جديدترين نسخه از رزيدنت اويل با سادگي فريبنده‌اي آغاز مي‌شود؛ مردي با خانواده‌ي جديدش و گذشته‌اي غم‌انگيز كه با آينده‌اي آشفته‌تر تلاقي پيدا مي‌كند. كپكام در اين نسخه نيز بار ديگر مي‌درخشد و با اين كه شاهد المان‌هاي اكشن بيشتري نسبت به نسخه‌ي قبل هستيم اما استوديو سازنده توانسته داستاني جذاب را از تلاش ايتان وينترز براي يافتن دخترش روايت كند. در ادامه اسامي ديگر نامزدها آمده است.

بهترين داستان

Life is Strange: True Colors

Marvel’s Guardians of the Galaxy

Ratchet & Clank: Rift Apart

بهترين كارگرداني هنري

رچت و كلنك

بهترين كارگرداني هنري

Ratchet & Clank: Rift Apart

رقابت براي بهترين كارگرداني هنري بسيار شديد بود، اما Ratchet & Clank: Rift Apart جايزه اصلي را دريافت كرده است. اينسامنياك گيمز از زمان پلي‌استيشن ۲ در حال بازيابي سبك هنري سري بوده است و در اين اولين بازي از اين مجموعه روي پلي‌استيشن ۵ مي‌درخشد. چهره‌هاي عالي رچت و ريوت با سطوح جديدي از انيميشن‌هاي دقيق طراحي شده‌اند. حافظه‌ي اس‌اس‌دي پلي‌استيشن ۵ نيز كمك زيادي به درخشش بازي مي‌كند. با وجود گستردگي اين ماجراجويي، اينسامنياك همچنان موفق مي‌شود از گيم‌پلي ديوانه‌وار بازي به صحنه‌هاي سينمايي آن سوييچ كند. Little Nightmares II با مكان‌هاي ترسناكش جايگاه دوم را به خود اختصاص داده است و It Takes Two به لطف زيبايي‌شناسي جذابش، جايگاه سوم را تصاحب مي‌كند.

Little Nightmares II

It Takes Two

Hades

بهترين موسيقي متن يا موسيقي

بازي Marvel’s Guardians of the Galaxy

بهترين موسيقي

Marvel’s Guardians of the Galaxy

شور و شعف اعتيادآور نگهبانان كهكشان مارول فراتر از ديالوگ‌ها و چشم‌انداز بيگانه‌هاي خيره‌كننده‌ي آن است. استوديوي ايدوس مونترال هيجان فوق‌العاده‌اي را كه در گيم‌پلي يافت مي‌شود با موسيقي هيجان‌انگيزي تركيب كرده و حتي بعضا پا را فراتر گذاشته و موسيقي‌هايي در سبك متال با حال و هواي دهه‌ي هشتاد ميلادي در بازي قرار داده است. محافظين كهكشان مارول در زمينه‌ي موسيقي يكي از بهترين‌هاي صنعت بازي‌هاي ويديويي در چند سال اخير محسوب مي‌شود.

Ghost of Tsushima: Iki Island expansion

Final Fantasy VII Remake Intergrade

Nier Replicant ver. 1.22474487139

بهترين بازي چند نفره

بهترين بازي چندنفره

It Takes Two

داستاني تكان‌دهنده در مورد طلاق و آشتي، يك كتاب سخنگو‌ي عاقل و ارتشي از سنجاب‌هاي نظامي تنها تعدادي از نكات برجسته در It Takes Two هستند و در نهايت در مقابل گيم‌پلي بازي حرفي براي گفتن ندارند. اثر ماجراجويي و كوآپ جديد استودي هيزلايت از ابتدا با در نظر گرفتن دو بازيكن ساخته شده است. بنابراين چه در حال تيراندازي ميخ به ديوارها براي شريك زندگي جهت تاب خوردن باشيد يا زمان را معكوس كنيد تا او را از مرگ حتمي نجات دهيد يا سوار قورباغه شويد، در طول اين ماجراجويي شاد، هميشه يك دوست در كنار خود خواهيد داشت.

Call of Duty: Vanguard

Battlefield 2042

Final Fantasy XIV: Endwalker

بهترين بازي ورزشي و مسابقه‌اي

فيفا 22

فيفا ۲۲

فيفا ۲۲ اثر كمپاني الكترونيك آرتز نويد يك تجربه‌ي واقعي فوتبال نسل بعدي را داد و در اين راه چندان بازيكنان را نااميد نكرد. فناوري HyperMotion تجربه‌ي فوتبالي معتبرتر و روان‌تري را براي ما به ارمغان آورد، در حالي كه استفاده از صداي سه‌بعدي ما را بيشتر از هميشه در زمين مسابقه قرار داد. از طرفي بازخورد لمسي و ماشه‌هاي تطبيق‌پذير كنترلر نسل نهمي دوال سنس، به ما اجازه مي‌دهد تا تنش بازي را در دستان خود احساس كنيم. الكترونيك آرتز واقعي‌ترين تجربه‌ي فوتبال را تا به امروز ارائه كرده است.

Hot Wheels Unleashed

Riders Republic

NBA 2K22

خلاقيت در دسترس‌پذيري

Ghost of Tsushima Director’s Cut

علاوه‌بر به‌روزرساني‌هاي متعددي كه براي نسخه‌ي كارگردان Ghost of Tsushima عرضه شده، استوديوي ساكرپانچ نيز پيشرفت‌هاي قابل توجهي در دسترسي بازي ايجاد كرده است. چهار حالت از پيش تنظيم‌شده‌ي جديد براي كنترلر، اندازه‌هاي متن و زيرنويس بزرگ‌تر، گزينه‌ي قفل كردن روي دشمنان و بازخورد لمسي جهت‌دار در دوال سنس، اين ماجراجويي خيره‌كننده را براي بازيكنان بيشتري نسبت به قبل به ارمغان مي‌آورد.

Ratchet & Clank: Rift Apart

Far Cry 6

Marvel’s Guardians of the Galaxy

بهترين استفاده از دوال سنس

Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet & Clank: Rift Apart

چند ويژگي در گيم‌پلي باعث مي‌شوند تا كنترلر دوال سنس مانند يك عنصر اصلي در بازي عمل كند. براي طرفداران سري Ratchet & Clank، ممكن است كمي تعجب‌آور باشد كه Rift Apart يك نمايش عالي از بازخورد‌هاي لمسي و ماشه‌هاي تطبيق‌پذير است. شما چه در حال شليك تپانچه باشيد يا از نگاترون استفاده كنيد، مي‌توانيد تفاوت را احساس كنيد. اينسامنياك يك قدم جلوتر مي‌رود و به بازيكنان اين امكان را مي‌دهد تا بسته به اينكه ماشه تطبيقي R2 را چقدر فشار مي‌دهند، ظرافت بيشتري در هنگام شليك داشته باشند. از گيم‌پلي همه‌جانبه گرفته تا كنترل بيشتر، نسل نهم در در دستان بازيكنان است.

Ghost of Tsushima Directors Cut

Returnal

Resident Evil Village

بهترين گرافيك

رچت و كلنك

Ratchet & Clank: Rift Apart

اينسومنياك گيمز با دريافت عنوان بهترين كارگرداني هنري و بهترين نمايش گرافيكي امسال به جايگاه خاصي از نظر طرفداران پلي‌استيشن دست پيدا كرده است. بخش فتومود بازي روشي شگفت‌انگيز براي قدرداني از توجه استوديو به جزئيات است. از موهاي ريز لومباكس گرفته تا جزئيات باورنكردني صورت  رچت و حتي جزئيات سلاح‌هاي بازي، همگي در بهترين حالت ممكن هستند و كاملا در جلوه‌هاي بصري نسل جديد طبقه‌بندي مي‌شوند. اين جزئيات باورنكردني به همراه پشتيباني فوق‌العاده از دوال سنس، بازي جديد سري Rachet & Clank را به اثري ارزشمند براي بازيكنان پلي‌استيشن تبديل كرده‌اند.

Resident Evil Village

Far Cry 6

Kena: Bridge of Spirits

بهترين انتشار مجدد

Ghost of Tsushima Director’s Cut

Ghost of Tsushima Director’s Cut

نسخه‌ي كارگردان Ghost of Tsushima چيزي بيش از يك نسخه‌ي استاندارد است. ماجراجويي فوق‌العاده‌ي استوديوي ساكرپانچ با يك فصل داستان كاملا جديد، يك جزيره‌ي جديد براي كاوش و به‌روزرساني بخش چندنفره بازمي‌گردد. از طرفي ويژگي‌هاي دوال سنس، بارگذاري فوق‌العاده سريع، گزينه‌هاي صوتي سه بعدي و وضوح و نرخ فريم نيز بهبود يافته است. Ghost of Tsushima يك تجربه‌ي نفس‌گير بود، اما Director’s Cut تغييراتي را ارائه مي‌دهد كه آن را به سطح ديگري ارتقا مي‌دهد.

Final Fantasy VII Remake Intergrade

Mass Effect Legendary Edition

Nier Replicant ver. 1.22474487139

بهترين بازي مستقل

Kena: Bridge of Spirits

در اين دسته شاهد نزديك‌ترين رقابت بين نامزدها هستيم. با اين حال، در پايان رقابت، بازي مستقل كنا اثر استوديوي امبر لب و كمپاني ماكسيموم گيمز در رتبه‌ي اول قرار گرفت و بازي تحسين‌شده‌ي هيدس نيز به جايگاه دوم دست پيدا كرد. در ادامه بازي‌هاي !Doki Doki Literature Club Plus و Disco Elysium به ترتيب سوم و چهارم شدند. اين دسته‌بندي، كيفيت بالا و تجربيات متنوعي را نشان مي‌دهند كه در سال گذشته توسط استوديوهاي مستقل ارائه شده است.

Hades

Doki Doki Literature Club Plus!

Disco Elysium – The Final Cut

بهترين بازي پلي‌استيشن وي‌آر

Hitman 3

به نظر مي‌رسد آوردن مامور ۴۷ به پلي‌استيشن وي‌آر از ديدگاه طرفداران اقدامي مناسب و شايسته بوده است. هيتمن ۳ در اين دسته با شايستگي در جايگاه اول قرار گرفته است. انطباق دنياي بازي با اين پلتفرم، به بازيكنان اين امكان را مي‌دهد تا از مكانيزم‌ها و جزئيات دنيايي كه استوديوي IO Interactive خلق كرده، قدرداني كنند و با حس و حالي جديد به قتل عام درون بازي بپردازند. گفتني است كه پشتيباني از واقعيت مجازي به دو بازي اول نيز گسترش يافته است.

Doom 3 VR Edition

Sniper Elite VR

I Expect You To Die 2

بهترين بازي پلي‌استيشن ۴

Resident Evil Village

مكانيزم‌هاي اسلحه و تيراندازي لذت‌بخش، مبارزات با شخصيت‌هاي به‌يادماندني و پيچش‌هاي داستاني فراوان؛ ادامه‌ي داستان اتان وينترز جاي ستايش زيادي داشت. از طرفي استفاده از چهار ارباب در بازي و ادغام آن‌ها در يك كل منسجم از سوي استوديوي تحسين زيادي به همراه داشت. به صورت كلي موارد زيادي براي ترسيدن در بازي خوايد يافت. حتي با توجه به اين نكته كه بازي نسبت به نسخه‌ي قبل از اكشن بيشتري برخوردار است، بازهم بازي توانسته ميراث نسخه‌هاي قبلي خود را حفظ كند.

It Takes Two

Marvel’s Guardians of the Galaxy

Far Cry 6

بهترين بازي پلي‌استيشن ۵

Ratchet & Clank: Rift Apart

بازگشت رچت و كلنك نه تنها جشني بود براي اين دو شخصيت دوست داشتني، بلكه تجليل از فناوري پيشرفته‌ي پلي‌استيشن ۵ و ويژگي‌هاي همه‌جانبه‌ي كنترلر دوال سنس محسوب مي‌شود. از مبارزات گرفته تا ميني‌گيم‌ها و داستان بازي از كيفيت بسيار خوبي برخوردار هستند. البته در اين نسخه‌ي فوق‌العاده ما با شخصيت ريوت و ربات دوست‌داشتني‌اش كيت آشنا شديم كه به سرعت تبديل به نمادهاي جديد پلي استيشن شدند.

Resident Evil Village

Returnal

Marvel’s Guardians of the Galaxy

مورد انتظارترين بازي ۲۰۲۲ و بعد از آن

Marvel’s Spider-Man 2

اولين رونمايي از اسپايدرمن ۲ در PlayStation Showcase در اوايل سال جاري، نگاهي وسوسه‌انگيز از آنچه در آينده براي پيتر و مايلز در انتظار است را ارائه داد. ا اين حال علاوه بر اسپايدرمن بازي‌هاي زيادي براي هيجان‌زده شدن در آينده‌ي نزديك وجود دارد كه از بين آن‌ها مي‌توان به بازي جديد استوديوي فرام سافتور يعني الدن رينگ و نسخه‌ي جديد هورايزن كه هر دو در فوريه‌ي ۲۰۲۲ عرضه مي‌شوند، اشاره كرد.

Elden Ring

Horizon Forbidden West

Hogwart’s Legacy

بهترين استوديو

اينسامنياك گيمز

Insomniac Games

با توجه به بازي‌هاي ابرقهرماني كه ساليان گذشته و اواخر ۲۰۲۰ عرضه شدند، اگر استوديوي اينسامنياك گيمز در سال ۲۰۲۱ بازي خاصي عرضه نمي‌كرد، كاملا قابل درك بود. در عوض، اين استوديو در سال گذشته نيز بيكار ننشست و ويتريني از قابليت‌هاي جذاب پلي‌استيشن ۵ با Ratchet & Clank: Rift Apart ارائه كرد. از طرفي با نمايش‌هاي جذاب از بازي‌هاي ابرقهرماني آينده مانند اسپايدرمن ۲ و ولورين، سال ۲۰۲۱ را به شكلي عالي به پايان رساند. جاي تعجب نيست كه عنوان بهترين استوديو سال را از آن خود كرده است.

Square Enix

Capcom

Bandai Namco

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.