بهترين بازي هاي pc

در اين سايت در مورئ با تجريبياتم در مورد با بازي هايي كه مي كنم مي نويسم

بهترين بازي هاي pc

۹ بازديد

امروز مطلبي رو ديدم كه در مورد با بهترين بازاري ها pc نوشته شده بود. خواستم با شما هم به اشتراك بزارم تا شما هم بتونيد ازش استفاده كنيد. به نظر من مقاله خوبي هست و ميتونه براي افرادي كه علاقه مند به بازاري هاي كامپيوتري هستن جالب و هيجان انگيز باشه. پس بزن بريم!

كامپيوتر از گذشته تا امروز، يار هميشگي گيمر‌ها به‌حساب مي‌آيد؛ با اينكه بازي‌هاي ويديويي تنها يكي از كاربرد‌هاي كامپيوتر به‌حساب مي‌آيند، ولي خب هنوز هم كم نيستند افرادي در همه‌جاي دنيا كه از بازي كردن با ماوس و كيبورد اين پلتفرم، لذت بسيار زيادي مي‌برند. پيش از اين در زومجي، مقالاتي با محوريت بهترين آثار كنسول‌هاي مختلف و مخصوصا كنسول‌هاي نسل هشتمي كار كرده‌ايم و خب اين بار، نوبت كامپيوتر است كه البته رويكرد‌مان نسبت به آن كمي متفاوت خواهد بود. 

با توجه به اينكه گستره زماني بازي‌هاي كامپيوتر بسيار قدرت بيش‌تري نسبت به مثلا كنسول‌هاي نسل هشت دارد، تصميم گرفتيم تا ابتدا در ويديو و مقاله‌اي كه در ادامه خواهيد ديد، سراغ بهترين بازي هاي كامپيوتر در ۱۰ سال گذشته، يا به طور دقيق‌تر از ابتداي ۲۰۱۰ تا انتهاي ۲۰۲۰ بر اساس نمره متا برويم. اما اين، به معني فراموش كردن شاهكار‌هاي بزرگي كه در اين بازه زماني قرار نمي‌گيرند نيست و اگر مشكل خاصي پيش نيايد، سعي مي‌كنيم در اوايل سال ۱۴۰۰ در مقاله‌اي جداگانه و كاملا اختصاصي، به سراغ شاهكار‌ها و آثار فراموش‌نشدني پي سي هم، فارغ از محدوديت زمان و تاريخ عرضه برويم كه ممكن است اشتراكاتي با ليست فعلي هم داشته باشد يا خير. 

پس پيشنهاد مي‌كنيم ابتدا ويديو زير را تماشا كنيد تا بعد هم سراغ معرفي مفصل‌تر بازي‌ها برويم؛ فقط در نظر بگيريد كه به‌عنوان استثنا، بازي‌هايي كه تعداد نقد‌هاي ثبت‌شده آن زير ۱۰ عدد بود در ليست لحاظ نشده‌اند، بسته‌هاي الحاقي كه نسخه اصلي‌شان در ليست بود در نظر گرفته نشده‌اند و مجموعه بازي‌هايي كه چند نسخه از آن‌ها هم امكان حضور در ليست را داشتند، به آوردن نسخه‌اي كه جايگاه بالاتر و بهتري دارد بسنده كرده‌ايم تا تنوع ليست بالاتر باشد:

 

 

تماشا در يوتيوب

بهترين بازي هاي كامپيوتر

شخصيت اصلي بازي Dead Cells در كنار قلعه

۴۰- Dead Cells

  • نمره در متاكريتيك: ۸۹

در رتبه چهلم بهترين بازي هاي كامپيوتر، بازي Dead Cells از استوديو موشن تويين قرار گرفته است. يك بازي اكشن پلتفرمر مترويدونيا و روگ‌لايت كه در آن، بازيكنان شخصيتي را هدايت مي‌كنند و بايد براي رسيدن به محيط‌هاي بالاتر و در نهايت هم هدف آخر بازي تلاش كنند. با اينحال اين كار به همين سادگي هم نيست و دد سلز،‌ از آن دست بازي‌هايي است كه بارها و بارها در آن با مرگ مواجه خواهيد شد و بايد با آغاز از جايي كه شروع كرده بوديد، دوباره براي رسيدن به موفقيت بيش‌تر تلاش كنيد. 

البته يكي از مواردي كه دد سلز را به چنين تجربه ارزشمندي تبديل كرده، ارزش قائل شدن آن به تلاش‌هاي بازيكن است و با وجود مرگ‌هاي متوالي، مواردي هم به‌دست مي‌آورد كه باعث مي‌شوند به مرور از تجربه بازي دلسرد نشويد. سيستم مبارزات بسيار جذاب، تنوع بالاي تجهيزات و همينطور جلوه‌هاي بصري و صوتي واقعا عالي، باعث شده‌اند تا دد سلز يك بازي موفق باشد كه مي‌توان ساعت‌هاي طولاني با آن سرگرم شد و از تجربه‌اش لذت برد. 


قهرمان بازي Pillars of Eternity كنار آتش

۳۹- بازي Pillars of Eternity

  • نمره در متاكريتيك: ۸۹

استوديو آبسيدين را مي‌توان يكي از بهترين‌ها در زمينه ساخت بازي‌هاي نقش آفريني دانست و خب به همين دليل هم قرار گرفتن بازي Pillars of Eternity اين استوديو در رتبه سي و نهم بهترين بازي هاي كامپيوتر، اصلا اتفاق عجيب و دور از انتظاري نيست. Pillars of Eternity در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و اگر دلتان هوس يك بازي نقش آفريني با حال و هواي آثار كلاسيك اين سبك خواسته، مطمئن باشيد كه ارزش تجربه بسيار بالايي دارد. 

Pillars of Eternity به‌لطف يك كمپين كيك استارتر ساخته شد؛ جايي كه در مجموع ۴ ميليون دلار بودجه براي بازي جمع شد كه تا آن زمان، ركورد بيش‌ترين حمايت از يك بازي در كيك استارتر بود. همين عملكرد مستقل، به آبسيدين اين اجازه را دارد كه دقيقا مطابق سليقه خودش بازي را بسازد و نتيجه هم كه خب شگفت‌انگيز بود! Pillars of Eternity از يك طرف داستان جذابي براي تعريف كردن دارد ولي خب مهم‌ترين ويژگي آن، چيزي نيست جز گيم پلي سرگرم‌كننده و عمق بالاي المان‌هاي نقش آفريني‌اش؛ به طوريكه خيلي راحت مي‌توانيد شخصيت دلخواه خودتان را بسازيد و با انواع و اقسام مهارت‌ها و ارتقا‌هاي موجود، او را دقيقا به كاراكتري كه مدنظر داريد، تبديل كنيد. 


كلمنتاين در پوستر بازي The Walking Dead

۳۸- بازي The Walking Dead: A Telltale Game Series

  • نمره در متاكريتيك: ۸۹

استوديو تل‌تيل گيمز را، قبل از اينكه با آن وضعيت عجيب به تعطيلي كشيده شود، با بازي‌هاي خاطره‌انگيزي به‌ياد داريم كه قطعا يكي از بهترينِ آن‌ها، چيزي نيست جز مجموعه اصلي مردگان متحرك كه اولين بار در سال ۲۰۱۲ در قالب يك تجربه اپيزوديك شروع شد و در فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر هم در رتبه ۳۸ ديده مي‌شود. 

فصل اول بازي واكينگ دد تل‌تيل گيمز، از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و در مجموع ۶ اپيزود شد. بازي به‌قدري داستان تاثيرگذاري روايت و بازيكنان را درگير آن مي‌كرد كه در پايان سال ۲۰۱۲، واكينگ دد حتي به‌عنوان بازي سال هم انتخاب شد و به‌نوعي حتي مي‌توان گفت كه زمينه‌ساز موفقيت‌هاي بسياري بود كه تل‌تيل در ادامه به‌دست آورد. يكي از مزيت‌هاي اصلي واكينگ دد براي افرادي كه اين روز‌ها بخواهند به‌سراغش بروند، در دسترس بودن تمام اپيزود‌ها و حتي فصل‌هاي منتشر‌شده از آن است؛ پس اگر تا امروز اين بازي را تجربه نكرده‌ايد، فرصت خوبي است تا مخصوصا در تعطيلات پيش‌رو به سراغش برويد. 

 


كلير و ليان در بازي رزيدنت اويل 2 ريميك

۳۷- بازي Resident Evil 2

  • نمره در متاكريتيك: ۸۹

از رزيدنت ايول 2 اصلي هميشه به‌عنوان يكي از بهترين بازي‌هاي سبك ترسناك بقا اسم مي‌بريم و در سال ۲۰۱۹ بود كه كپكام، نسخه ريميك اين بازي را منتشر كرد؛ بازي كه از قضا استقبال خيلي خوبي هم از آن شد و به همين دليل هم شاهد قرار گرفتنش در رتبه ۳۷ بهترين بازي هاي كامپيوتر هستيم. 

Resident Evil 2 بازيكنان را به شهر راكون‌سيتي مي‌برد؛ جايي كه ليان اس.كندي و كلير ردفيلد، هركدام با انگيزه‌هاي خاصي پا به اين شهر گذاشته‌اند و درگير كابوسي مملو از زامبي‌ها و ترس و وحشت مي‌شود. ريميك رزيدنت ايول ۲، جدا از اينكه بسياري از عناصر نسخه اصلي را حفظ كرده بود، ويژگي‌هاي جديدي از تغيير زاويه دوربين گرفته تا موارد ديگر هم دارد و در مجموع، با اينكه برخي طرفداران نسخه اصلي انتقاد‌هايي هم به آن داشتند، ولي اثري است كه مي‌توان از بازي كردنش لذت برد. 


فرمانده سامورايي بازي توتال وار شوگان ۲

۳۶- بازي Total War Shogun 2

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

سري توتال وار، جزو مجموعه بازي‌هاي استراتژي قديمي است كه در نسخه‌هاي مختلفش، بازيكنان را به بازي‌هاي تاريخي متفاوتي برده و در تركيبي از يك استراتژي نوبتي با نبرد‌هاي همزمان در مقياس بزرگ، تجربه‌هاي شيريني را تقديم طرفداران اين سبك كرده است. نسخه‌اي كه در فهرست فعلي قرار گرفته، Total War Shogun 2 محصول سال ۲۰۱۱ است. 

Total War Shogun 2 همانطور كه از اسمش هم مي‌توان متوجه شد، بازيكنان را به كشور ژاپن و در قرن شانزدهم مي‌برد؛ زماني كه نسخه اول Shogun هم در آن جريان داشت. طبق معمول، بازيكنان در كمپين بازي با انتخاب يكي از رهبران وارد تجربه‌اي نوبتي مي‌شوند كه در آن بايد با اتخاذ تصميمات درست سياسي، اقتصادي و نظامي، به موفقيت برسند. نبرد‌هاي همزمان مشهور سري هم اين بار با حضور سامورايي‌ها و نيرو‌هاي ديگر جريان دارند و در مجموع بازي جذابي پديد آورده‌اند.


موجود مكانيكي بازي Into the Breach

۳۵- بازي Into the Breach

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

استوديو سابست‌گيمز پس از تجربه بازي موفق بازي FTL: Faster Than Light، در دومين ساخته خودش به اسم Into the Breach، اثري خلق كرد كه شايد در ظاهر و نگاه اوليه يك بازي بسيار ساده و معمولي به‌نظر برسد، ولي در واقع يك تجربه استراتژي شديدا اعتيادآور و سرگرم‌كننده است. 

داستان Into the Breach، در آينده روايت مي‌شود؛ جايي كه انسان‌ها براي مبارزه با موجوداتي كه به زمين حمله كرده‌اند، از تجهيزات مكانيكي عظيم‌جثه‌‌اي،‌ هركدام با خصوصيات منحصربه‌فرد استفاده مي‌كنند. روند بازي در اصل يك استراتژي نوبتي است كه بايد سعي كنيد در قالب مراحل مختلف، نقشه را پاك‌سازي كنيد. قسمت‌هاي مختلف نقشه، تاثيرات متفاوتي روي عملكرد شما خواهند گذاشت و البته اين امكان را فراهم مي‌كنند تا با كمي خلاقيت، به روش‌هاي متنوعي نبردهاي بازي را پشت سر بگذاريد. 


قهرمانان Guild Wars 2 و مبارزه با باس عظيم جثه

۳۴- بازي Guild Wars 2

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

بازي‌هاي با‌كيفيت و درجه يك MMORPG روي كامپيوتر كم نيستند و خب به همين دليل هم در رتبه سي‌وچهارم فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر، شاهد بازي Guild Wars 2، محصول سال ۲۰۱۲ هستيم. 

Guild Wars 2 يك بازي با حال و هواي فانتزي است كه بازيكنان را به جهان تايريا مي‌برد تا ماجراجويي خاص خودش را در اين جهان بزرگ و پرجزييات داشته باشد. يكي از ويژگي‌هاي خاص بازي كه آن را به اثري ارزشمند تبديل كرده، داستان آن است كه تصميمات بازيكن و اقداماتش،‌ تاثير زيادي روي آن مي‌گذارد. سازندگان Guild Wars 2 همچنين تا امروز محتويات زيادي هم براي بازي منتشر كرده‌اند كه آن را بيش از پيش گسترده‌تر و جذاب‌تر كرده است. 


نبرد خير و شر و لوگوي بازي دوتا 2

۳۳- بازي Dota 2

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

بازي Dota 2 قطعا معرف حضور همه گيمر‌ها و مخصوصا گيمر‌هاي كامپيوتر است. نسخه اول دوتا، يك ماد براي بازي واركرفت ۳ بود كه پس از موفقيت و محبوبيت فوق‌العاده‌اش، ولو تصميم گرفت تا سازنده اصلي آن ماد را استخدام و رسما ساخت Dota 2 را آغاز كند. 

Dota 2 به‌عنوان يك بازي MOBA، يكي از معروف‌ترين و موفق‌ترين بازي‌هايي است كه مخصوصا مسابقات مشهور آن با جوايز شگفت‌انگيز، طرفداران خيلي زيادي دارند و تيم‌هايي از سراسر دنيا، هنوز هم پس از گذشت ۸ سال از انتشار اين بازي، براي موفقيت در آن تلاش و تمرين مي‌كنند. صد البته كه اين وسط پشتيباني خوب سازندگان از بازي در سال‌هاي گذشته هم بي‌تاثير نبوده و همه اين‌ها، Dota 2 را به يكي از بهترين بازي هاي كامپيوتر تبديل كرده‌اند.

 


آدام جنسن در پوستر بازي Deus Ex: Human Revolution

۳۲- بازي Deus Ex: Human Revolution

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

سري نسبتا قديمي Deus Ex هم از آن دست بازي‌هاي ارزشمندي است كه اگر به هر دليلي تا به امروز به‌سراغ آن نرفته‌ايد، مطمئن باشيد كه بازي‌هاي واقعا خوبي را از دست داده‌ايد. در بين نسخه‌هاي مختلف اين سري هم Deus Ex: Human Revolution كه در رتبه سي و دوم فهرست بهترين بازي پي سي ما ديده مي‌شود، يكي از بهترين نسخه‌ها است. 

Deus Ex: Human Revolution بازيكنان را در نقش آدام جنسن به سال ۲۰۲۷ و جهاني سايبرپانكي مي‌برد و تجربه اكشن نقش آفريني درجه‌يكي است كه هنوز هم پس از گذشت نزديك به ۱۰ سال، بعيد است آن را بازي كنيد و از گيم‌پلي جذابش لذت نبريد. يكي از نكات ارزشمند بازي در كنار داستان و اتمسفر واقعا خوب، بحث آزادي‌عمل و گستردگي بالاي مكانيك‌هاي بازي است كه به‌تان اجازه مي‌دهد با خلاقيت خودتان بازي را پيش ببريد. 


اطلس در كنار كره زمين در بازي Civilization V

۳۱- بازي Civilization V

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

پلتفرم پي سي بدون شك بهترين پلتفرم براي تجربه بازي‌هاي استراتژي است و به همين دليل هم تا دلتان بخواهد، بازي و مجموعه‌هاي استراتژي ارزشمندي روي آن پيدا مي‌شوند كه انصاف نيست در موردشان صحبت كنيم و اشاره‌اي به سري Civilization، ميراث فراموش‌نشدني سيد مير، نداشته باشيم. نسخه‌اي از اين مجموعه هم كه برحسب نمره متا در فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر قرار گرفته، Civilization V، محصول سال ۲۰۱۰ است. 

مثل نسخه‌هاي ديگر اين سري، Civilization V هم امكان انتخاب از بين تعداد زيادي از رهبران مشهور تمدن‌هاي مختلف را براي‌تان فراهم مي‌كند و بعد در قالب تجربه‌اي نوبتي، بايد سعي كنيد در جنبه‌هاي مختلف پيشرفت كنيد و در نهايت به پيروزي برسيد. تنوع تمدن‌ها و ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد هركدام در كنار جذابيت و اعتيادآور بودن خود بازي، Civilization V را به اثري تبديل كرده‌اند كه قطعا و حتما ارزش تجربه خيلي بالايي دارد. 


لوگوي بازي بازي Bayonetta

۳۰- بازي Bayonetta

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

استوديو پلاتينيوم گيمز در تاريخ فعاليت خودش بازي‌هاي بسيار خوب و موفقي خلق كرده كه Bayonetta هم يكي از آن‌ها و حتي جزو بهترين‌ها در بين آن‌ها است. اولين نسخه Bayonetta در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و پس از گذشت هفت سال، بالاخره كاربران كامپيوتر هم اين امكان را پيدا كردند تا در سال ۲۰۱۷ آن را تجربه كنند. خبر خوب اينكه حتي گذر اين سال‌ها هم تاثير بدي روي كيفيت Bayonetta نداشت و اين بازي، روي پي سي هم با اقبال عالي از طرف منتقدين همراه شد. 

Bayonetta يك تجربه هك اند اسلش سريع و نفس‌گير است كه در آن با هدايت كاراكتر بايونتا و به‌لطف قابليت‌هاي متنوع و گسترده‌اي كه بازي در اختيارتان مي‌گذارد، ساعت‌ها هيجان خالص از جنس كشتن دشمنان كوچك و بزرگ را پشت سر خواهيد گذاشت. 


لوگوي بازي Tetris Effect

۲۹- بازي Tetris Effect

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

تتريس هم از آن دست بازي‌هاي قديمي است كه تقريبا همگي با آن آشنا هستيم و از آن كنسول‌هاي دستي سياه و سفيد قديمي گرفته تا روي پلتفرم‌هاي ديگر و حتي موبايل، ساعت‌ها مشغول چرخاندن بلوك‌ها و جاگذاري آن‌ها شده‌ايم. راستش را بخواهيد هنر اصلي بازي Tetris Effect، محصول سال ۲۰۱۸ (نسخه كامپيوتر ۲۰۱۹) اين بود كه توانست اين ايده قديمي را با حال و هوايي جديد ارائه كند و شديدا هم در اين كار موفق باشد. 

Tetris Effect كه در رتبه بيست و نهم بهترين بازي هاي كامپيوتر قرار گرفته، از همان فرمول هميشگي تتريس بهره مي‌برد اما خب اولا بازي از نظر هنري واقعا عالي است؛ تركيب ايده‌آل افكت‌هاي بصري و نورپردازي‌هاي چشم‌نواز با موسيقي‌هاي درجه‌يك توانسته‌اند همان اصطلاحا خانه‌سازي هميشگي خودمان را در قالبي واقعا هيجان‌انگيز ارائه كنند و صد البته كه همراهي اين‌ها با گيم‌پلي اعتيادآور بازي، منجر به‌اثري شده كه تجربه‌اش به همه پيشنهاد مي‌شود. 


اژدهاي اصلي بازي بازي World of Warcraft: Cataclysm

۲۸- بازي World of Warcraft: Cataclysm

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

هرچند در مقاله بعدي بهترين بازي PC كه در مقدمه اشاره كرديم خيلي بيش‌تر از بليزارد خواهيم گفت، ولي اين شركت در فهرست فعلي بهترين بازي هاي كامپيوتر هم نمايندگان خوبي دارد كه يكي از آن‌ها، World of Warcraft: Cataclysm است. در اينكه WoW يكي از تاثيرگذار‌ترين بازي‌هاي تاريخ است شكي نداريم و خب بسته Cataclysm آن هم كه در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، تجربه اين بازي را بيش از پيش جذاب‌تر مي‌كرد. 

Cataclysm، سومين بسته الحاقي بزرگ WoW به‌حساب مي‌آيد كه تغييراتي اساسي در آن به‌وجود آورد؛ از بالا بردن سطح نهايي بازيكنان گرفته تا تغييراتي كلي در محيط‌هاي بازي و بخشيدن حال و هواي متفاوت به آن‌ها، اضافه كردن دانجن‌هاي جديد به بازي و حتي اضافه كردن دو نژاد جديد كه البته اين‌ها، تنها بخشي از ويژگي‌هاي مهم و بسيار زياد Cataclysm بودند. 


لوگوي بازي Final Fantasy XIV: Shadowbringers

۲۷- بازي Final Fantasy XIV: Shadowbringers

  • نمره در متاكريتيك: ۹۰

پس از بسته الحاقي بازي WoW، به يك بسته الحاقي ديگر براي يك بازي MMORPG ديگر مي‌رسيم كه البته اين‌بار، شاهد اثر به‌مراتب جديدتري هستيم. بله منظورم Final Fantasy XIV: Shadowbringers، محصول سال ۲۰۱۹ است. 

Final Fantasy XIV: Shadowbringers اتفاقات داستاني بازي اصلي را گسترش مي‌دهد و با اضافه كردن محتويات بسياري به گيم‌پلي آن، ارزش تجربه بازي را به‌قدري بالا مي‌برد كه در همان سال ۲۰۱۹، توانست در مراسم و رسانه‌هاي مختلفي نامزد بهترين بسته الحاقي سال شود. اگر طرفدار نسخه MMORPG فاينال فانتزي هستيد، اين بسته الحاقي و محتوياتش را نبايد از دست بدهيد. 


آنا در كنار حيوانات بازي Spelunky 2

۲۶- بازي Spelunky 2

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

دروغ چرا؛ Spelunky 2 از آن دست بازي‌هايي است كه اصلا نمي‌فهميم و نمي‌دانيم چرا بايد دوستش داشته باشيم ولي خب مساله اصلي، اينجاست كه شروع كردن اين بازي شايد دست خودمان باشد اما تمام كردنش،‌ اصلا و ابدا! Spelunky 2 كه البته نسخه اولش هم شرايط حضور در فهرست فعلي را داشت و براي تنوع بيش‌تر به يكي از آن‌ها اشاره كرديم، جزو بازي‌هاي جديد فهرست به‌حساب مي‌آيد كه اواخر ۲۰۲۰ منتشر شد. 

Spelunky 2 يك بازي پلتفرمر دو‌بعدي است كه در آن، شخصيت آنا، دختر كاراكتر نسخه اول، را هدايت مي‌كنيم كه به‌دنبال پدر و مادرش مي‌گردد. براي اين منظور بايد وارد محيط‌هاي مختلف بازي شويد و با استفاده از تجهيزاتي كه دارد و صد البته در راس همه سرعت‌عمل و دقت بالاي خودتان، به‌سلامت از آن‌ها عبور كنيد؛ اتفاقي كه اصلا و ابدا هم راحت نيست و بي‌اغراق، Spelunky 2 از آن بازي‌هاي واقعا سختي است كه اگر به سراغش مي‌رويد، خودتان را براي بارها و بارها مردن آماده كنيد؛ اتفاقي كه البته تضادي با جذابيت بازي ندارد و حتي با وجود مرگ‌هاي متوالي و زياد، دل كندن از Spelunky 2 واقعا سخت است. 


مبارز در بازي Dark Souls 2

۲۵- بازي Dark Souls 2

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

شايد دليلي دارد كه بازي‌هايي با خصوصيات نزديك به‌هم در فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر كنار هم قرار مي‌گيرند اما به هر حال پس از دو بسته الحاقي، اين بار نوبت به دو بازي با درجه سختي بالا رسيده و پس از Spelunky 2، در رتبه بيست و پنجم هم شاهد دارك سولز ۲ هستيم. دارك سولز ۲ از يك نظر ديگر هم با اسپلانكي وضعيت مشتركي دارد و آن هم اينكه نسخه سوم اين مجموعه هم مي‌توانست در رتبه چهلم قرار بگيرد كه به‌خاطر نكته ذكر‌شده در مقدمه، دارك سولز ۲ را كه جايگاه بهتري دارد در ليست قرار داده‌ايم. 

راستش را بخواهيد به‌نظرم نوشتن توضيحات زياد در مورد دارك سولز ۲ و كيفيت بالاي اين مجموعه، صرفا تكرار مكررات است؛ پس شايد بهتر باشد به اين بسنده كنيم كه اگر به هر دليلي تا امروز اين سري را بازي نكرديد، حتي اگر به اين دليل كه شايد حس كنيد حوصله درجه سختي بالايش را نداريد، پيشنهادم اين است كه خودتان را از آن محروم نكنيد! چرا كه حتي با‌وجود سختي بالا، با كمي وقت گذاشتن و حوصله‌ به‌خرج دادن، مي‌توانيد غرق دنيايي تاريك و در عين‌حال لذت‌بخش شويد كه خب كم هستند بازي‌هايي كه پشت سر گذاشتن چالش‌ها در آن‌ها، تا اين حد لذت‌بخش باشد. 


محيط شهري بازي Disco Elysium

۲۴- بازي Disco Elysium

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

در سال ۲۰۱۹ بازي‌هاي مختلفي منتشر شدند و تا دلتان بخواهد آثار كوچك و بزرگ ارزشمندي داشتيم؛ ولي بي‌دليل نبود كه بازي Disco Elysium در مراسم گيم آواردز تا اين حد موفقيت بود و از جايزه بهترين روايت گرفته تا جوايزي چون بهترين بازي مستقل سال را تصاحب كرد. حتي اجازه بدهيد تا كمي توضيحات را شخصي كنم و بگويم كه به‌شخصه اگر بخواهم فقط يك بازي از سال ۲۰۱۹ را به كسي پيشنهاد كنم، همين Disco Elysium خواهد بود؛ چرا كه خب همه‌مان با آثار بزرگ آن سال آشنا هستيم و اين اثر، جزو بازي‌هايي است كه راحت مي‌توان ناديده گرفت و تجربه ارزشمندش را از دست داد. 

Disco Elysium، يك تجربه به معني واقعي كلمه نقش آفريني است؛ نه در اين تعريف كه مي‌توانيد كاراكتري بسازيد، او را قوي كنيد و بعد هم مشغول لت و پار كردن بقيه شود؛ بلكه با اين تعريف كه در بازي شما واقعا مي‌توانيد شخصيتي را كه ترجيح مي‌دهيد و دوست داريد براي كاراكترتان تعريف كنيد و آنقدر خصوصيات اخلاقي و ويژگي‌هاي ريز و درشتي وجود دارند و از آن مهم‌تر اين موارد آنقدر خوب روي روند بازي تاثير مي‌گذارند كه Disco Elysium، ارزش تكرار و تجربه شديدا بالايي به‌دست مي‌آورد. 


نينجا در بازي Mark of the Ninja

۲۳- بازي Mark of the Ninja

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

Klei Entertainment هم از آن دست استوديو‌هايي است كه بازي‌هاي واقعا خوبي در كارنامه‌اش ديده مي‌شوند و در بين آن‌ها، Mark of the Ninja اثري است كه در فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر قرار گرفته است. 

Mark of the Ninja در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و در حالي كه بازي پلتفرمر دو‌بعدي قبلي همين استوديو يعني Shank يك تجربه خشن و سريع بود كه بازيكنان را به كشتن سريع و خشن دشمنان تشويق مي‌كرد،‌ Mark of the Ninja ويژگي‌هاي مخفي‌كاري را وارد فرمول آثار سايد اسكرولينگ دو‌بعدي اين استوديو كرد و حسابي هم خوش درخشيد. روند بازي واقعا سرگرم‌كننده است و حس هدايت يك نينجا را خيلي خوب منتقل مي‌كند و همراهي اين ويژگي با مواردي چون طراحي بصري خوب هم مزيد بر علت شده‌اند تا Mark of the Ninja، به بازي موفق و يكي از بهترين بازي هاي پي سي تبديل شود.


دنياي رنگارنگ و شخصيت هاي بازي Fez

۲۲- بازي Fez

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

نوبتي هم كه باشد، نوبت يك بازي پازل است و خب در اين سبك بازي Fez در رتبه بيست و دوم بهترين بازي هاي كامپيوتر قرار مي‌گيرد. Fez از آن دست بازي‌هايي است كه هرچند در سبك كلي پازل ساخته شده اما خب ايده خاص و خلاقانه‌اش، آن را به اثري متفاوت و منحصربه‌فرد تبديل كرده است. 

داستان بازي Fez، از اين قرار است كه در ابتداي بازي،‌ شخصيت آن متوجه مي‌شود كه جهان دوبعدي خودش فقط يكي از چهار وجه جهاني بزرگ‌تر و سه‌بعدي است و خب روند بازي هم با همين ايده شكل مي‌گيرد؛ جايي كه بازيكنان بايد با چرخش بين جهان‌هاي مختلف، معما‌هاي بازي را حل كنند و پشت سر بگذارند. Fez آنقدر پازل‌هاي جذابي دارد و كلا آنقدر ماجراجويي در دنياي رنگارنگ و بامزه‌اش لذت‌بخش است كه حتي در سال ۲۰۱۲، توانست جايزه بازي سال يوروگيمر را هم دريافت كند. اگر به هر دليلي تا امروز فرصت تجربه Fez را نداشته‌ايد، پيشنهاد مي‌كنم آن را از دست ندهيد. 


بتمن بر فراز شهر آركام در بازي Batman: Arkham City

۲۱- بازي Batman: Arkham City

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

استوديو راك‌استدي در مجموع بازي‌هاي واقعا خوبي با محوريت بتمن ساخت كه خب نماينده آن‌ها در فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر، نسخه دوم يا همان Batman: Arkham City است. بازي كه پس از موفقيت Batman: Arkham Asylum و در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و با الهام از يك مجموعه كميك، روايت جذابي از مبارزه بتمن با دشمنانش ارائه كرد. 

Batman: Arkham Asylum يك بازي سوم‌شخص جهان‌باز به‌حساب مي‌آيد كه از يك طرف داستان خيلي خوبي با حضور چهره‌هاي آشناي كميك‌هاي بتمن و دشمنان شرور او روايت مي‌كند و از طرف ديگر، چيزي كه بازي را به تجربه واقعا خوبي تبديل كرده گيم‌پلي روان و جذاب آن است؛ جايي كه سازنده‌ها به‌خوبي توانايي‌هاي بتمن را به دنياي ويديو گيم آورده‌اند و در كنار مهارت‌هاي مبارزاتي وي، تجهيزات آشناي او را هم با مكانيكي تاثيرگذار در روند بازي ارائه كرده‌اند كه تمام اين‌ها، باعث مي‌شوند تا چه طرفدار بتمن باشيد و چه خير، از اين بازي لذت زيادي ببريد. 


فرمانروايان بازي Crusader Kings III

۲۰- بازي Crusader Kings III

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

يكي از بازي‌هاي جديدي كه در فهرست قرار گرفته، Crusader Kings III، ساخته استراتژي شركت پارادوكس است كه مي‌توان آن را از بازي‌هاي واقعا موفق سال گذشته ميلادي هم دانست. Crusader Kings III كه پس از سال‌ها پشتيباني و انتشار بسته‌هاي الحاقي مختلف براي نسخه دوم منتشر شد، خيلي خوب موفقيت آن را ادامه داده و حتي پيشرفت‌هايي داشته كه باعث مي‌شوند تجربه مدرن‌تر و جذاب‌تري باشد.

Crusader Kings III يك تفاوت اساسي با خيلي از بازي‌هاي استراتژي دارد و آن هم تمركز واقعا بالايش روي بحث داستان و شخصيت‌پردازي افراد است؛ اتفاقي كه معمولا در آثار اين سبك ديده نمي‌شود و بيش‌تر شاهد بازي‌هاي گيم‌پلي محور هستيم. اما خب در Crusader Kings III،‌ بازي بيش از هر چيزي اين حس را منتقل مي‌كند كه شما يك شخصيت در اين دنياي بزرگ هستيد و خب با تصميماتي كه مي‌گيريد و كارهايي كه انجام مي‌دهيد، بايد سرنوشت خودتان، حكومتي را كه ممكن است رهبري كنيد و افراد نزديك‌تان را رقم بزنيد. شايد در نگاه و برخورد اول، Crusader Kings III بازي سخت و پر از پيچيدگي‌هاي مختلف به‌نظر برسد، ولي حتي افرادي كه به‌هيچ‌وجه با آن آشنا نيستند هم مي‌توانند با كمي حوصله به‌خرج دادن، غرق در لذتي شوند كه بعيد مي‌دانيم به اين زودي‌ها از آن سير شويد. 


خانه در بازي Kentucky Route Zero Act III

۱۹- بازي Kentucky Route Zero Act III

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

هرچند در رتبه نوزدهم بهترين بازي هاي كامپيوتر شاهد Kentucky Route Zero Act III هستيم، ولي همين ابتدا اشاره كنيم كه فارغ از بحث رتبه‌بندي، اگر مي‌خواهيد به‌سراغ اين اثر برويد، بايد از همان قسمت اول آن را آغاز كنيد و غرق در روايتي شويد كه تا آخرين لحظه از قسمت آخر بازي،‌ حسابي ميخكوب‌تان مي‌كند. به بيان بهتر و دقيق‌تر، اگر تا الان Kentucky Route Zero را تجربه نكرده‌ايد، واقعا خوش به حالتان! چرا كه مجبور نيستيد ديگر منتظر انتشار قسمت بعدي باشيد و همين ايام تعطيلات پيش‌رو، بهترين فرصت است تا بيش از اين خودتان را از اين نعمت محروم نكنيد و از تجربه اثري با يك روايت داستاني فوق‌العاده، لذت ببريد. 

Kentucky Route Zero از آن بازي‌هايي است كه خب با داستانش شناخته مي‌شود و همه‌چيز در بازي، در خدمت روايت اين داستان تاثيرگذار است؛ آنقدر تاثيرگذار كه بازي حتي در جوايز گيم آواردز سال گذشته در بخش بازي‌هاي تاثيرگذار نامزد هم شده بود. به نظرم تمام اين تفاسير، براي قرار گرفتن كنتاكي روت زيرو در فهرست بهترين بازي PC كافي باشد. 


اسنيك و لوگوي بازي Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

۱۸- بازي Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

هرچند جدايي هيدئو كوجيما از كونامي با حاشيه‌هاي عجيبي همراه شد و حتي چنين شايعه‌هايي در مورد آخرين ساخته او در كونامي يعني Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هم وجود داشتند و مسائلي مثل حذف شدن بخش‌هايي از بازي و موارد ديگر را در اخبار مي‌شنيديم، ولي با همه اين‌ها، آخرين نسخه درست و حسابي از متال‌گير تا به امروز مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت و در فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر هم در جايگاه هجدهم ديده مي‌شود. 

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بازهم بازيكنان را با شخصيت اسنيك همراه مي‌كند تا يك بار ديگر،‌ غرق داستاني پُر از پيچيدگي‌هاي مختلف شود؛ داستاني كه در آن مثل نسخه‌هاي قديمي مجموعه متال گير، شاهد ارجاعات و حتي انتقاد‌هايي از خيلي از مسائل روز هستيم. در كنار داستان پرجزييات، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از نظر گيم‌پلي هم به‌عنوان يك بازي جهان‌باز مخفي‌كاري، گستردگي بالايي دارد و آنقدر مكانيك‌هاي جذاب و متنوعي در اختيار بازيكن قرار مي‌دهد تا به روش‌هاي دلخواه و خلاقانه،‌ دشمنان را از بين ببرد و ماموريت‌هايش را به پايان برساند. 

 


شخصيت گنجي در بازي Overwatch

۱۷- بازي Overwatch

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

در رتبه هفدهم بهترين بازي هاي كامپيوتر، شاهد بازي ديگري از بليزارد هستيم كه وقتي در دست ساخت بود، خيلي‌ها به موفقيت آن شك داشتند؛ چرا كه بليزارد اين بار سراغ تجربه جديدي رفته بود و مي‌خواست يك شوتر اول‌شخص چندنفره بسازد كه مخصوصا در بازار شلوغ بازي‌هاي اين سبك، به‌نظر مي‌رسيد چالش‌هاي سختي پيش‌رو داشته باشد. ولي خب اورواچ ساخته و منتشر شد و آنقدر موفق بود كه هنوز هم با گذشت پنج سال، افراد زيادي مشغول تجربه آن هستند. 

Overwatch اثري رقابتي و چندنفره است كه يكي از اركان اصلي آن، قهرمان‌هاي بازي به‌حساب مي‌آيند؛ قهرمان‌هايي كه هركدام خصوصيات منحصربه‌فردي دارند و همين هم بازي كردن با تك تك آن‌ها را به چالشي جذاب تبديل مي‌كند. صد البته كه به جز تنوع بالا در بين قهرمانان، نقشه‌هاي مختلف، حالت‌هاي بازي جذاب و مكانيك‌هاي كلي بازي هم آنقدري ارزشمند هستند كه بتوان ساعت‌هاي زيادي غرق تجربه اورواچ شد. به‌علاوه بليزارد مدام با محتويات و همينطور رويداد‌هاي جديدي سعي مي‌كند تا بازي آن ماهيت زنده بودنش را حفظ كند و همين هم از عواملي است كه بازيكنان را درگير اورواچ مي‌كند.


هواپيما بر فراز ابرها در Microsoft Flight Simulator

۱۶- بازي Microsoft Flight Simulator

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

آخرين نسخه از سري شبيه‌ساز پرواز مايكروسافت را شايد بتوان در يك صفت به بهترين شكل معرفي كرد و آن هم بازي كامل است. Microsoft Flight Simulator كه در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و از طريق گيم پس هم مي‌توان آن را بازي كرد، آنقدر پرجزييات و باكيفيت ساخته شده كه اگر طرفدار هواپيما باشيد، كه خب بهشت شما به‌حساب مي‌آيد و اگر هم قبلا چنين آثاري را تجربه نكرده‌ايد، بازي كاملا پتانسيل علاقه‌مند كردن شما را دارد. 

Microsoft Flight Simulator به بازيكنان اجازه مي‌دهد تا با انتخاب هواپيماي دلخواه‌شان، سفري را روي نقشه شديدا وسيع بازي آغاز كنند؛ نقشه‌اي كه اطلاعات آن از نقشه‌هاي بينگ گرفته شده و البته براي داشتن تجربه ايده‌آل در بازي، بايد ارتباط اينترنتي مناسبي هم داشته باشيد. جدا از كامل بودن بازي از حيث گيم‌پلي و داشتن تنوع بالايي از هواپيما‌ها، Microsoft Flight Simulator به شكل اعجاب‌انگيزي از نظر بصري هم زيبا است و پرواز برفراز محيط‌هاي مختلف در بازي، لذت و آرامش عجيبي دارد. 


كرو در بازي Dishonored

۱۵- بازي Dishonored

  • نمره در متاكريتيك: ۹۱

هرچند نسخه دوم Dishonored در زمان انتشار درگير يك سري مسائل فني عجيب و غريبي شد، ولي در كل مجموعه ديسانرد هم جزو بازي‌هاي واقعا ارزشمندي است كه مي‌توان حتي فارغ از بحث سليقه هم آن را به همه پيشنهاد كرد. با اين توضيحات، قسمت اول ديسانرد كه در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، در رتبه پانزدهم بهترين بازي هاي كامپيوتر ديده مي‌شود. 

Dishonored بازيكنان را به شهر دان‌ول مي‌برد؛ جايي كه اجساد در گوشه و كنار آن ديده مي‌شوند و تاريكي و كثافت همه‌جا را فرا گرفته است. شخصيت كورو كه هدايتش را در بازي برعهده داريم، پس از اتهاماتي كه در اول داستان متوجه‌اش مي‌شود، به دنبال گرفتن انتقام است و در اين راه، از انواع و اقسام روش‌هاي مرگبار براي از بين بردن دشمنان و موانعي كه سر راهش قرار مي‌گيرند، استفاده مي‌كند. گيم‌پلي Dishonored گستردگي بسيار بالايي دارد؛ به طوريكه بازي بيش‌تر ابزار‌ها را در اختيارتان قرار مي‌دهد و بعد انتخاب با خودتان است تا هرطور كه مي‌خواهيد، از آن‌ها براي رسيدن به اهداف‌تان استفاده كنيد. سبك طراحي منحصربه‌فرد ديسانرد هم مزيد بر علت شده تا شاهد اثر واقعا خوبي باشيم كه حتي جوايزي چون بهترين بازي مراسم بفتاي سال ۲۰۱۳ هم در كارنامه‌اش ديده مي‌شود.


شخصيت ها و باس هاي بازي Undertale

۱۴- بازي Undertale

  • نمره در متاكريتيك: ۹۲

بارها و بارها در مورد Undertale، ساخته ارزشمند توبي فاكس صحبت كرده‌ايم و يك بار ديگر هم شاهد هستيم كه اين بازي توانسته خودش را به فهرست بهترين بازي هاي كامپيوتر هم برساند. Undertale در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و آنقدر موفق بود كه در مراسم‌هاي معتبر مختلفي از گيم آواردز گرفته تا دايس،‌ نامزد جوايز مختلفي هم شد. 

داستان بازي Undertale در مورد كودكي است كه وارد جهان زيرزمين شده و براي اينكه بتواند به سطح زمين برگردد، بايد موانع مختلفي را پشت سر بگذارد. در اين راه، كاراكتر بازي را دشمنان متفاوتي روبه‌رو مي‌شود كه مبارزه با هريك از آن‌ها، حال و هواي خاصي دارد و اگر بازي را تجربه نكرده باشيد، بهتر است بگويم با چيزي كه كلا از مبارزه كردن با دشمن در بازي‌هاي ديگر در ذهن داريد، متفاوت است. همين مساله هم يكي از دلايلي به‌حساب مي‌آيد كه Undertale را به بازي متفاوت و صد البته موفقي تبديل كرده است. اگر دلتان يك اثر نقش آفريني خاص و متفاوت مي‌خواهد، Undertale را از دست ندهيد. 


آماتراسو در بازي Okami HD

۱۳- بازي Okami HD

  • نمره در متاكريتيك: ۹۲

هيدكي كاميا هم يكي از آن بازيساز‌هاي شرقي دوست‌داشتني است كه نمي‌توان منكر نقش پررنگش در مجموعه‌هايي چون رزيدنت ايول شد يا سري دويل مي كراي‌اش را فراموش كرد. يكي ديگر از بازي‌هاي شديدا ارزشمند ميكامي اما چيزي نيست جز Okami؛ بازي كه حتي اگر مثل خود من خيلي طرفدار آثار شرقي هم نباشيد، باز مي‌توان تجربه كردنش را پيشنهاد كرد. 

بازي Okami اولين بار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد اما خب نسخه‌اي از آن كه در فهرست پيش‌رو قرار گرفته، ريمستر بازي است كه در سال ۲۰۱۷ روي پلتفرم‌هاي مختلف از جمله كامپيوتر منتشر شد. Okami HD داستاني برگرفته از فرهنگ عامه ژاپن است و روايت نجات زمين از تاريكي توسط آماتراسو يا همان الهه خورشيد را روايت مي‌كند كه در هيبت يك گرگ سفيد با او همراه مي‌شويم. در Okami HD، همه‌چيز واقعا دوست‌داشتني و آرامش‌بخش است؛ از گشت و گذار در جهان بازي گرفته تا مبارزه با تاريكي و برگرداندن نور. 


شخصيت Zagreus در بازي Hades

۱۲- بازي Hades

  • نمره در متاكريتيك: ۹۳

انتشار به‌صورت ايرلي اكسس، در سال‌هاي گذشته به چند بازي واقعا موفق منجر شده كه يكي از آن‌ها هم قطعا بازي Hades است. Hades به‌عنوان جديد‌ترين بازي استوديو سوپرجاينت گيمز، پس از اينكه تقريبا دو سال در قالب نسخه ايرلي اكسس در دسترس بود، در سال ۲۰۲۰ رسما منتشر شد و همين بهبود‌هايي كه بر اساس بازخوردهاي كاربران روي بازي اعمال شده بود، در نهايت اثري را پديد آورد كه مثل همان توصيفي كه براي اسپلانكي به كار بردم، شروع كردنش شايد با خودتان باشد ولي تمام كردنش قطعا با شما نخواهد بود!

داستان بازي روگ‌لايك Hades، در مورد شخصيتي به اسم Zagreus است كه سعي دارد از جهان زيرزمين فرار كند و خودش را به كوه المپوس برساند. در اين راه، تا دلتان بخواهيد مبارزات نفس‌گيري انتظاراتان را مي‌كشند كه در آن‌ها، بارها و بارها كشته خواهيد شد و بايد با تجربياتي كه به‌دست مي‌آوريد مجددا تلاش كنيد. در چنين بازي‌هايي، ارزش قائل شدن براي وقت بازيكن اهميت زيادي دارد و خب Hades هم خيلي خوب به اين قضيه توجه كرده تا حتي با وجود بارها بازي كردن، بازي تكراري و حوصله‌سربر نشود. خلاصه كه اگر دلتان يك بازي واقعا اعتيادآور مي‌خواهد، Hades را از دست ندهيد. 


اعضاي گروه داچ در بازي Red Dead Redemption 2

۱۱- بازي Red Dead Redemption 2

  • نمره در متاكريتيك: ۹۳

از همه صحبت كرديم و خب كم كم وقت آن است كه به‌سراغ راك‌استار دوست‌داشتني هم برويم! اولين نماينده اين شركت در فهرست بهترين بازي PC،‌ چيزي نيست جز جديد‌ترين بازي آن‌ها يعني Red Dead Redemption 2. بازي كه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بازيكنان را براي يك ماجراجويي فراموش‌نشدني و پرجزييات، به غرب وحشي برد. 

Red Dead Redemption 2، از نظر داستاني حكم يك پيش‌درآمد را براي نسخه Red Dead Redemption دارد و اين بار ما را با شخصيت آرتور مورگان همراه مي‌كند تا در روز‌هايي كه گروه داچ ون در ليند پس از يك سرقت ناموفق در حال فرار از دست قانون است،‌ با آن‌ها همراه شويم. Red Dead Redemption 2 از آن دست بازي‌هايي است كه واقعا هر انتظاري را كه از يك اثر جهان‌باز داشته باشيد، جواب مي‌دهد! اگر دلتان يك دنياي بزرگ و پر از جزييات ريز و درشت مي‌خواهد، رد دد ۲ در خدمت شما است! اگر به دنبال داستاني با شخصتي‌پردازي واقعا عالي كاراكتر‌ها هستيد، رد دد ۲ چنين داستاني ارائه مي‌دهد. در كنار همه اين‌ها هم بايد اشاره‌اي به واقع‌گرايي بسيار بالاي بازي داشته باشيم كه شايد البته به‌مذاق خيلي‌ها خوش نيايد، ولي دروغ چرا؛ حسابي در بازي جواب داده آن را به اثري شديدا خوش‌ساخت تبديل كرده است. 


دريا و محيط سرسبز بازي Minecraft

۱۰- بازي Minecraft

  • نمره در متاكريتيك: ۹۳

شايد وقتي كه ماركوس پرسون براي اولين بار كارهاي ساخت ماينكرفت را انجام مي‌داد، خودش هم تصور نمي‌كرد كه روزي اين بازي، به پرفروش‌ترين بازي تاريخ تبديل شود! اما خب ماينكرفت ساخته شد و آنقدر موفق بود كه حتي مايكروسافت را خريد موجانگ، استوديو سازنده اثر، ترغيب كرد. 

چيزي كه ماينكرفت را تا اين حد به تجربه موفق و ارزشمندي تبديل كرده، در پس همين بلوك‌هاي به‌ظاهر ساده مخفي شده است؛ بله، منظورم دقيقا آن حس لذت‌بخش آزادي‌عمل و استفاده از خلاقيت است كه به بازيكنان اجازه مي‌دهد تا بدون محدوديت و مرزبندي‌هاي عجيب و غريب، آنچه را كه در ذهن دارد در بازي خلق كند و در جهاني كه خلق كرده، مشغول ماجراجويي شود. ماينكرفت كه اين روز‌ها روي پلتفرم‌هاي مختلفي در دسترس قرار دارد، جزو بازي‌هايي است كه پس از آغاز آن حساب زمان از دست خارج مي‌شود و خيلي وقت‌ها خودمان را در حالتي پيدا مي‌كنيم كه ساعت‌ها مشغول ساخت و ساز با اين بلوك‌ها و ماجراجويي در اين دنياي بي‌حد و مرز هستيم. 


انسان ها در بازي StarCraft 2: Wings of Liberty

۹- بازي StarCraft 2: Wings of Liberty

  • نمره در متاكريتيك: ۹۳

بازهم نماينده‌اي ديگر از بليزارد و اين بار، يك بازي استراتژي به اسم StarCraft 2: Wings of Liberty. استاركرفت 2 با فاصله‌اي ۱۲ ساله از نسخه اول و در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و نشان داد كه استاركرفت هنوز هم مجموعه شديدا محبوبي است و صد البته پتانسيل فوق‌العاده‌اي براي ادامه دادن دارد. 

StarCraft 2: Wings of Liberty در واقع اولين قسمت از پازل داستاني كلي استاركرفت ۲ است كه بعدا با محتويات Heart of the Swarm و Legacy of the Void ادامه پيدا كرد و خب با يك اثر استراتژي همزمان طرف هستيم كه هم بخش كمپين داستاني درست و حسابي دارد، هم مي‌توان در حالت بازي شخصي‌سازي‌شده آن به ساخت و ساز و نبرد مشغول شد و صد البته كه نبايد از نبرد‌هاي چندنفره بازي هم غافل شويم كه حسابي تجربه‌اي رقابتي و هيجان‌انگيز را رقم مي‌زنند. تمام اين‌ها، دست به دست هم داده‌اند تا استاركرفت ۲، در رتبه نهم بهترين بازي هاي كامپيوتر قرار بگيرد. 


كلاس هاي مختلف بازي Divinity: Original Sin II

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.